داکت اسپلیت یکی از تجهیزات پرکاربرد تهویه مطبوع است که در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه شرکت های داخلی و خارجی زیادی به تولید داکت اسپلیت های با کیفیت می پردازند که در این مقاله به معرفی تعدادی از برندهای برتر داکت اسپلیت می پردازیم.

برترین برندهای ایرانی و خارجی داکت اسپلیت

از برندهای ایرانی و خارجی مطرح داکت اسپلیت می توان موارد زیر را نام برد:

داکت اسپلیت جی پلاس

داکت اسپلیت جی پلاس جزو جدیدترین برندهای ایرانی داکت اسپلیت است که توسط شرکت صاحب نام گلدیران ارائه شده است. از جمله تولیدات برند جی پلاس شرکت گلدیران می توان به انواع محصولات تهویه مطبوع از جمله کولر گازی و اسپلیت، فن کویل، داکت اسپلیت، دستگاه تصفیه هوا و.... اشاره کرد. قیمت داکت اسپلیت جی پلاس به مواردی همچون مدل، ظرفیت و سایر مشخصات فنی این دستگاه ها بستگی دارد.

داکت اسپلیت میدیا

میدیا یکی از شرکت های چینی مطرح تولیدکننده لوازم خانگی و تجهیزات تهویه مطبوع در دنیاست. داکت اسپلیت های میدیا در ظرفیت های متنوع از 24000 تا 60000 BTU بر ساعت تولید می شوند. کمپرسورهای به کار رفته در این داکت اسپلیت ها از نوع روتاری و اسکرال بوده و در دو نوع معمولی یا دور ثابت و نوع اینورتر تولید می شوند. برخی از ویژگی های داکت اسپلیت میدیا به شرح زیر است:
  • وزن و حجم پایین
  • دارای عملکرد سرمایشی و گرمایشی
  • کارکرد کم صدا به علت فن سانتریفیوژ پلاستیکی
  • قابلیت اتصال کویل آب گرم برای گرمایش در فصل زمستان

داکت اسپلیت دماتجهیز

برند دماتجهیز یکی از برندهای برتر ایرانی در حوزه تولید انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و البته داکت اسپلیت است. داکت اسپلیت های دماتجهیز در ظرفیت های 18000 تا 60000BTU/hr  و در دو نوع معمولی با گرید B و نوع کم مصرف اینورتر با گرید A به صورت تک فاز و سه فاز تولید و عرضه می شوند. کمپرسور داکت اسپلیت نوع اینورتر دارای دور متغیر است، به این معنا که دور کمپرسور با کاهش دمای محیط، کاهش و با افزایش دما نیز افزایش می یابد. در داکت اسپلیت های دما تجهیز معمولا از کمپرسورهای نوع روتاری GMCC Toshiba استفاده می شود که راندمان بالایی دارند. قابل ذکر است که محصولات دماتجهیز علاوه بر داکت اسپلیت شامل انواع فن کویل سقفی توکار، برج خنک کننده، مینی چیلر، هواساز و بسیاری دیگر می شود.
جنس بدنه این داکت اسپلیت ها از ورق گالوانیزه گرم و با پوشش رنگ الکترواستاتیک پودری پلی استر می باشد که مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی دارد و این موضوع طول عمر بدنه آن ها را افزایش می دهد. فیلترهای داکت اسپلیت‌های دماتجهیز از نوع آلومینیومی تخت و قابل شستشو هستند. در این داکت اسپلیت ها از گاز مبرد R410 که دوستدار محیط زیست است استفاده می شود. سایر ویژگی‌های داکت اسپلیت های دماتجهیز به شرح زیرند:
  • دارای فیلتر هوای قابل شستشو
  • کارکرد سه سرعته فن (متوسط، کم و زیاد)
  • عملکرد کم صدا ( به علت استفاده از فن‌های پلاستیکی)
  • قابلیت اتصال به کویل آبگرم برای گرمایش در فصل زمستان
سایر برندهای برتر داکت اسپلیت شامل برند میدیا، ال جی، هایسنس، دایکین و... می شوند.