امروزه از کولر گازی و اسپلیت ها استفاده زیادی می شود و به همین خاطر آشنایی با مشکلات احتمالی آن اهمیت زیادی دارد. یکی از مشکلات رایج کاربران کولر گازی و اسپلیت، خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. در این مقاله به بررسی علل روشن نشدن کولر گازی اسپلیت و راه های رفع آن می پردازیم.

کاهش گاز مبرد یا گرفتگی مسیر آن

کاهش مقدار گاز مبرد می تواند به علت نشتی آن باشد که باعث داغی و از کار افتادگی کمپرسور و خاموش شدن کولر گازی و اسپلیت می شود. برای رفع مشکل کاهش گاز مبرد باید آن را شارژ کرده و در صورت وجود نشتی حتما باید رفع شود. توجه کنید که کولر گازی ها قیمت های مختلفی دارند که با توجه ظرفیت و برند آنها تعیین می شود. برای مثال قیمت کولر گازی سامسونگ با توجه به ظرفیت و امکانات آن متفاوت خواهد بود.
اگر مسیر جریان مبرد دچار گرفتگی شود، گاز مبرد کافی به کولر گازی نمی رسد و عملکرد آن مختل می شود. به همین دلیل دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود تا مانع از آسیب رسیدن به آن شود. برای رفع این مشکل باید به خدمات پس از فروش مجاز همان برند کولر گازی مراجعه کنید.

معیوب شدن خازن کولر گازی 

در صورتی که خازن کولر گازی و اسپلیت شما دچار مشکل شود، نمی تواند برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند و در این حالت به طور مکرر خاموش و روشن می شود. در این شرایط نیز برای رفع مشکل، خازن ها باید توسط خدمات مجاز. تعویض شوند

خرابی برد الکتریکی و اسپلیت

برد الکتریکی کولر گازی وظیفه کنترل فعالیت بخش های مختلف دستگاه مانند روشن و خاموش کردن کمپرسور، کارکرد فن های کندانسور، تغییر میزان خنک سازی یا گرمایش و... را بر عهده دارد. اگر برد کولرگازی شما خراب شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود و برای رفع این مشکل باید برد آن را برای تعمیر یا تعویض به مراکز خدمات بعد از فروش مجاز همان برند اسپلیت بسپارید.

خرابی برد الکتریکی کولر گازی

برد الکتریکی اسپلیت وظیفه کنترل فعالیت بخش های مختلف دستگاه مانند خاموش و روشن کردن کمپرسور، کارکرد فن های کندانسور، تغییر میزان خنک سازی یا گرمایش و... دستگاه را به عهده دارد. اگر برد کولر گازی و اسپلیت دچار مشکل شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود و برای رفع این مشکل باید برد آن توسط مراکز خدمات پس از فروش مجاز همان برند کولر گازی تعمیر یا تعویض شود.